تفاهم راه اندازی مرکز کنترل سرطان در دارالشفای امام رضا با بنیاد خیریه آلا(مکسا)

.

تفاهم راه اندازی مرکز کنترل سرطان در دارالشفای امام رضا با بنیاد خیریه آلا(مکسا)

کرمان - ایرنا - رئیس انجمن خون و سرطان کودکان ایران و عضو هیات مدیریه مرکز کنترل سرطان ایرانیان با بیان اینکه این مرکز در راستای انجام اقدامات حمایتی و تسکینی برای بیماران سرطانی اقدامات مهمی انجام داده است گفت: ۸۰۰ هزار بیمار مبتلا به سرطان در کشور وجود دارد.

حسن ابوالقاسمی روز پنجشنبه در حاشیه انعقاد تفاهم نامه راه اندازی ششمین مرکز کنترل سرطان ایرانیان بین مجموعه خیریه راهبری آلا و موسسه خیریه بیماران خاص ثامن الحجج (ع) در کرمان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: موسسه مکسا (مرکز کنترل سرطان ایرانیان) مراکزی را به منظور ارائه خدمات حمایتی تسکینی و پیشگیری از سرطان در کشور افتتاح می کند.

وی تاکید کرد: سالانه ۱۲۰ هزار بیمار سرطانی به جمعیت این بیماران اضافه می شود و طب حمایتی تسکینی اقدام مهمی است که بیماران سرطانی به آن نیاز دارند.

رئیس انجمن خون و سرطان کودکان ایران و عضو هیات مدیریه مرکز کنترل سرطان ایرانیان با بیان اینکه موسسه مکسا اقدامات به زمین مانده و مغفول شده در زمینه مدیریت کنترل سرطان را در کشور بر عهده دارد و این مرکز هم اکنون در تهران، اصفهان  قم، کاشان و مشهد راه اندازی شده است.

وی با اشاره به راه اندازی شمین مرکز کنترل سرطان ایرانیان در موسسه خیریه بیماران خاص استان کرمان افزود: در راستای راه اندازی این مرکز خیرین کرمانی دعوت شده اند و محل استقرار این مرکز مورد بازدید قرار گرفته و قرار است بزودی امکانات و تجهیزات مورد نیاز آن تامین شود.

ابوالقاسمی گفت: موسسه خیریه مکسا اقدامات حمایتی و تسکینی مانند تامین نیاز بیماران سرطانی به مسکن های قوی، سوندگذاری، آموزش کلستومی تامین ویلچر و خدمات روانشناسی را بر عهده دارد تا بیماران به زحمت نیفتند و زندگیشان از کیفیت بهتری برخوردار باشد.

وی شیوع سرطان خون را در کودکان، سرطان پستان را در بانوان و سرطان دستگاه گوارش را در آقایان از جمله شایع ترین انواع سرطان در کشور عنوان کرد.

تفاهم نامه راه اندازی ششمین مرکز کنترل سرطان ایرانیان امروز پنجشنبه بین مجموعه خیریه راهبری آلا و موسسه خیریه بیماران خاص ثامن الحجج (ع) در کرمان منعقد شد.

قرار است ظرف یک ماه آینده ساختمان این مرکز در کرمان تجهیز شود و این بخش تا پایان سال جاری به صورت عملیاتی آغاز به کار کند.